6 maj

79 dagar har vi nu bott i oslo. På dom 79 dagarna har det hänt mycket. Vi har gått från att vara tre stycken att bo i en 1:a till att blivit fyra. Vi har lärt oss varandras rutiner och tillsammans gjort nya.  Alla har vi nu sett varandras brister, skrattat, tjafsat och argumenterat om. (så klart det har varit något bråk vi är ju trots allt tjejer).
För första gången så har man flyttat hemifrån, flyttat till ett dyrare land. Försöker få i hop så mycke pengar som möjligt. Vi snålar när vi handlar finns det first price så är det inge prat om saken att det är det märket som hamnar i handlar korgen. Havregyn till frukost och på helgerna lyxar vi till det med ägg mackor med kaviar.
Som idag så står det linssoppa på menyn, något jag aldrig skulle äta om jag fortfarande bodde hemma eller om jag bodde själv. Har aldrig tidigare smakat det. Gillas det inte så har man i princip tre val: 1. Håll för näsan,tugga,svälj. 2. Vara utan middag. 3. Gröt tallrik (igen).
Kan också gå och köpa dig en egen middag som går på din privata ekonomi men det är något vi hellst vill slippa.
Jag gör saker här och nu som jag aldrig nästan gjorde när jag hade en mamma som tog hand om mig, jag har verkligen varit bortskämd! Jag gjorde aldrig saker som att laga mat, diska, tvätta och jag var riktigt duktig på att stöka till och mamma plockar upp efter mig.
Så när jag kom hit var jag framför allt värdelös på att laga/hjälpa till med maten.
Men har lärt mig att även fast saker och ting inte är så roligt så måste man ändå delta och hjälpa till.
Det här kanske lät lite tragiskt. Men man måste jobba sig uppåt. Grejen är att jag trivs riktigt riktigt bra här i oslo, även om vi inte lever så lyxigt nu så kommer vi göra det en dag!

När man bor så här litet så har man olika sätt hur man stänger ut ljud när man vill vara i fred, här har mattan ett tips!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0