20 februari

Redan helg, oj vad tiden rinner i väg. Igår var vi på adecco för att skriva in oss. Dock var det inte riktigt som vi hade föreställt oss. Trodde vi skulle få så mycket mer hjälp än vad vi fick. Som vi förstod det så måste man anmäla sig inom dom områden man vill jobba med och där man har erfarenhet och sedan ringer dom om någon behöver vikarie? jaa det lät inte så bra som vi hade hoppats på. Så vi söker nu jobb på egenhand.

Det är det vi ska ägna dagen till idag att sitta hemma och söka jobb en timme var eftersom vi kan bara var uppkopplade en i taget. Men det blir det ändringar på till veckan då vi får en roter från sverige.

Jag börjar trivas allt bättre och bättre i lägenheten. Bara man kan få ett jobb så tror jag att jag kommer stor trivas i oslo faktiskt! Att bo med två kompisar funkar än så länge riktigt bra. Man märker dock att man har olika vanor. Jag är den som gärna stiger upp lite senare på morgonen medans den andra hoppar upp direkt den vaknar och trar upp gardinerna. Den ena tycker om att laga mat medans jag inte ens borde närma mig maten om man inte vill ha väl stekta makaroner som sitter fast brända i kastrullen. Hahah nej, jag trivs med mina två sambosar. Det kommer bli kanoners när alla får jobb och vi får riktiga rutiner att följa.




Medans den ena söker jobb så nördar vi andra oss med spindelharpan.


Ha en bra lördag! puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0