Vill tyckas må bra..

Tyvär blev det inget bloggade i går, låg i princip i min sänga  hela dagen. Jag vet inte riktigt vad jag har drabbats av men jag har aldrig varit med om den här känslan förut. Jag har inte speciellt ont insidan av halsen, då menar jag hals ont så att jag inte kan svälja osv, utan det är som ont utsidan av halsen och vidare ut i nacken och en blixtrande huvudvärk som kommer och går som den vill. Men jag har kommit fram till att det går som mäst ont när jag har varit still alldeles för länge som när jag tex har legat och vilat. Men annars mår jag som egentligen bra och det är det som är jobbigt för jag har någ orken att göra saker egentligen.
Så dagens planer blir att jag ska nu snart gå och ta mig en uppiggande durchs och fräscha till mig lite så jag känner mig som en levande människa igen. Sedan så har jag och Julia planer på att fara till olearys och äta och bara ta det lugnt tror dock att jag hoppar över den alkoholhaltiga drycken i kväll.



Kommentarer
Postat av: A

Kanske meningokocker- infektion? Då får man ont i nacke/hals och en hemsk huvudvärk. Du kan kolla med sjukvårdsupplysningen eller nån, för har man det så måste man få behandling direkt för det är livsfarligt.



Symptom som man kan ha, och man behöver inte få alla:



Nackstyvhet, huvudvärk, feber, muskelvärk, ljuskänslighet.



Det är farligast för tonåringar, och flera har dött av det i sverige de senaste åren. Du behöver inte ha det men det är nog bra om du kollar upp det, dvs tar blodprover så de kollar upp ifall du har meningokockerbakterier i blodet.



Lycka till!

2009-09-23 @ 16:23:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0