poliskonstapeln

Varför blir jag alltid så nervös när jag är ute och kör och jag ser en polis eller en polisbil även fast jag vet att jag inte har något att dölja?
Idag lyckades jag bli stoppad av polisen två gånger inom 15 minuter hur lyckas man?
Det börjad med att jag och Julia skulle köra till jobbet för att lämna in lönerapporterna.
När vi kör över lejonströmsbron så ser jag två stycken män som lyser upp i sina gula västar.
Jag nejar nejar jag vill inte tycker inte om poliser. Jag kör in till sidan vevar ner rutan och väntar på att dom ska komma fram. Tar fram körkortet och blåser som på beställning han ställer några frågor och det är grönt att köra vidare. Jag andas ut och nu var det över. Går in på jobbet och gör ärendet men när man ska hem igen så kör man ju samma väg men det är ju lugnt dom står ju på sammasida. Hahah tror ni inte att han byter sida när jag kommer. Jag och julia börjat fnissa och lite extra mycket börjar ju jag då som blir nervös.
Jag vevar ner rutan och han frågar om jag inte har varit hemma och smyg supit - Nej det är lugnt säger jag.
- Nej det är klart ni ville bara se oss igen. hahah tur att poliser kan ha lite humor också men nu ska jag då inte ut på en stund vore dock pinsamt och bli stoppad igen haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0