Topp 1 av festivaler

PDOL år 2009 har varit den bästa festivalen på hela sommaren, på hela året och genom mitt 19 åriga liv.
Två dygn är inte så mycket men jag kan med till hundra procent säga att jag och Julia har varit med om nästan allt och lite till. Start skottet började i Skellefteå där vi då bilade till piteå  i min mammas lilla gröna bil.

Vi landar på festival campingen och sätter upp tältet med hjälp av en kille som är "värdsmästare" på tältuppsättning men trots det så lyckas vi se alldeles för orutinerade ut och får då hjälp av två stycken vakter.

Vi festade loss i andras tält och husvagnar medans helt ofrämande människor tyckte om våra campingstolar och tält bättre än sina egna.

Vi träffar där efter skelleftebor som vi drar igång med. Vi träffar på folk och saker som är från det förflutna och även tvillingar till tidigare norska pdol gäster.

Vi ser melody club längst fram, vi spår dansar i ett danstält, vi ska söka upp information och ska fråga den närmaste vi hittar vilket var lite olämligt och jag säger det jag tänker högt och sliter Julia där ifrån.

Vi åker karusellen batman och jag är helt spårat rädd, vi äter thai mat till fylle mat fortsätter med efterfest och träffar på hel sköna killar från övik som också är våra tält grannar vi skrattar natten lång om allt och ingenting som tex något slag av vallavatten.
 
Vi sover ca1,5 timme i bilen för att det är för livat och vi fick oväntat besök som inte hade någonstans att sova som bla är jimmy som även klev upp på scenen till melody club från ingenstans. 

Dag två är det regnigt, tältet blåser nästan bort men vi kör hårt för det ändå, megafonen tas fram och vi hörs över campingen - Halllåååååååå!!!
 
vi drar in till området och vi glider in på en drop in fest, vi dricker bira i öltälten vi diggar till svenne banan, svenne banan, svenne banan, svenne banan

vi sjunger och dansar i  schlager tältet vi dansar på scenen i kärlekslandet och efterfesten är snart igång igen..

Jag kan hålla på och berätta hur länge som hellst men det bästa av allt var att jag fick uppleva den här helgen med dig Julia.

Tack för den här otrolia helgen allt och alla!

Nu kommer det komma bilder som alldrig förr..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0