lägga Memory brickor

Har försökt börjat lägga mina memory brickor nu för att verkligen på riktigt kunna lära mig Oslo, vart alla "säkra" gator är vart man ska gå och inte gå, vart allt ligger, vad områdena heter, osv. Cyklade in till centrum i går för att gå runt på stan och kolla in lite och lära mig lite då. Men allt ser ju typ likadant ut tittar man åt ett håll så ser man 7 eleven går man 2 min till och stannar upp och tänker vart är jag nu? vänder mig om och ser två 7 eleven och fattar inget, okej nog för att detta inte har hänt men det känns som att det är något som skulle kunde hända mig man är liksom inte riktigt så van det var ju aldrig något som skulle hända en i skellefteå. Cyklade tillbaka till min brors lägenhet vilket är det jobbigaste jag har varit med om eftersom det var enorma uppförsbackar plus dålig kondition men får väll börja göra något åt det kanske.

När vi kom hem så fixade man till sig lite och så var det lika snabbt ut igen. Drog på någon "pub" hade jag väll som kanske kallat det men det var som en liten blandning, där det var ett band till och börja med ett rå mysko danskt band. Inte riktigt min busik smak men sedan när dom drog så blev musken rett bra. Blev en hel del folk till slut. Trevligt var det.

Är ganska så seg i dag, men det är väll så söndagar ska vara sega och avkopplande.
Idag ska jag skriva klart mitt cv sedan börjar jobbsökandet imorogn är faktskt lite nervös men jag hoppas det här kommer gå bra eller det måste bli bra!! Det är typ mer svenskar här en norska kändes det som när jag var på stan i går så var det så att varje affär man gick in i så var det typ alltid en svensk där.


Oslo, sommaren 2008


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0